EN ÄKTA GÖTEBORGARE!



göteborg


Sååå, nu vågar jag påstå att jag efter åtta månader här i Göteborg kan kalla mig själv för Göteborgare (kanske inte i hjärtat än men i alla fall i tänkande och leverne). Inatt drömde jag nämnligen om spårvagnen! Att jag satt på vagnen och skulle åka nånstans (vilket jag gör flera gånger om dagen i verkliga livet men detta var första gången jag gjorde det i mina drömmar). Så nu efter åtta månader har detta även gått in i mitt undermedvetna och resulterat i att jag drömt om det. Tar det alltså som ett tecken på att jag gått och blivit Göteborgare. Fler exempel på detta kommer här:

- jag går mot rött ljus utan att bekymra mig det minsta (okej, klart jag kollar om det kommer någon bil, SÅ suicidal är jag inte!)

- jag kan numera hitta i stan, inte bara till turiststråken.

- jag har hyffsat bra koll på vilka vagnar som går vart. Har i alla fall stenkoll på linje 6, 7 och 11.

- jag kan gå på stan precis som jag är, behöver alltså inte göra mig "Göteborgs-fin" (som man kände att man ville göra sig innan, när man bara var här ibland).

- jag uppskattar numera Göteborgs-humorn (dvs ordvrängning/ordvitsar/dubbeltydighet)  väldigt mycket :-)

Sedan har vi i och för sig en del saker som jag ännu inte kan bocka av, tex:

- jag har aldrig besökt Feskekörkan (skämmes Pernilla, skämmes!)

- jag har inte haft pick-nick i Slottsskogen.

- jag har inte varit ute i Göteborgs skärgård.

- jag har inte promenerat i Majornas mysiga kvarter.

göteborg




Dagen har bestått av föreläsning om psykologiska utvecklingsstörningar hos barn, fika på Condeco med Hanna, Leena och Mari, artificiell sol i form av solarium (trots det underbara sommarvädret...) samt tomater! Kom på att jag käkat en tomat till samtliga av dagens huvudmåltider dvs frukost, lunch och middag, tomat is the shit helt enkelt! Alltså, jag har ju självklart inte enbart ätit en tomat som måltid (som sagt, SÅ suicidal är jag inte!) utan haft det som komplement först till bacon och ägg, sen till bulgursallad och kalkonkorv och sist till hemmalagad hamburgare. Sådär, nu har jag även redovisat vad jag ätit idag, hej hopp!

tomat



Kommentarer
Postat av: A-M

I drömmens värld är allt möjligt, eller omöjligt, alltså kan man drömma om spårvagnar utan att bo i Göteborg. Själv drömde jag inatt något om cykla hem, vatten, branta backar och sommarstuga.

2009-04-17 @ 19:59:25
Postat av: Joakim

Gött o höra! Dock vill jag säga att göteborgare är man i hjärtat, inte för att man pratar med dialekt eller käkar lunch i saluhallen. :) Men jag gillar inställningen :)

2009-04-18 @ 03:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0