LYCKAD AFTER SCHOOL!

Oj oj, har märkt att det här med att blogga är något som inte riktigt hinns med i mitt hektiska liv alltid. Man vill gärna dela med sig om vad som händer och sker men som sagt, tiden finns inte alltid där. Inspirationen kan det också var sådär med. Man vill ju skriva om roliga och tänkvärda saker så att eventuella läsare antingen drar på smilbanden eller tänker "wow, vad smart!" när de läser det man skriver. Men men, prestationsångest känner jag över så många andra saker i livet så jag tänker inte känna så över bloggen!

Över till dagen. Kände mig trött när jag vaknade idag, slängde ändå av mig täcket och hoppade upp ur sängen (eller kanske inte riktigt hoppade för jag hade ont i foten efter att ha fått en hård spark på den på gårdagens taekwondo-pass). Ni vet när man fortfarande är helt sömndrucken och definitivt inte riktigt med i hjärnan. Vad händer? Jo, där i morgonmörkret i vår lilla lägenhet på 25 kvadratmeter som är bellamrad med flyttlådor och påsar över den lilla golvyta som är ledig i och med nästa veckas flytt välter jag vasen med rosor så att allt vatten forsar som ett vattenfall ut över soffbordet, ner på hyllorna under bordet och vidare ut över golvet (ja, den lilla fria golvyta som finns kvar alltså, resten sugs upp av flyttlådorna). Shit! Det är en sådan start på dagen som bara inte får hända och som får mig att känna mig ännu tröttare...

Sedan föreläsning på Hälsovetarbacken, den sista innan onsdagens tenta. Satt ute i solen och lunchade, härligt! Jag, Anna och Monireh satt kvar och pluggade en stund efter det. Åkte hemåt vid fyra-tiden. Ikväll har vi kört första aktiviteten med Förtroenderådet Kviberg. Körde en klassisk after school som blev väldigt välbesökt. Trevligt att träffa massa nya människor, har pratat med folk som pluggar till operasångarare, politiker, datatekniker, apotekare, jurist, lärare och biomedicinsk analytiker. Kort sagt en salig blandning av folk och vi i styrelsen kan väl inte kalla arrangemanget för något annat är succé!

Nu är det dags att tänka på refrängen känner jag, natti natti!

after school

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0