TÄNK OM...

Tänk vad många gånger man gjort ett val som har haft stor betydelse för vilken väg ens fortsatta liv ska ta utan att man ens förstått det just då, i valögonblicket.

Tänk om jag...

... istället för att ha valt natur på gymnasiet istället hade valt handels, vilket jag också var sugen på. Då hade jag kanske sysslat med något helt annat idag.

... valt att börja plugga till logoped hösten -07 istället för hösten -08. (Kom nämligen in på programmet även den hösten). Då hade jag gått miste om alla undebara klasskompisar jag går med nu! (men säkerligen lärt känna andra goa människor)

... inte hade åkt till TUR-mässan och på så sätt inte kommit i kontakt med Rosa Bussarna och på så sätt kanske inte hade kommit iväg på Sydamerika-resan för två år sedan. Undra om jag överhuvudtaget hade kommit iväg på någon långresa då?

... inte låtit mig övertalas av Novelina att börja kolla på Scrubs. Hjälp! Vad skulle jag då ha gjort på kvällarna? Och vad skulle jag skratta åt när inte JD och Turk fanns där?

... hade tagit en annan väg runt det där staketet jag föll över som barn och skadade min arm som fortfarande inte är bra.

... valt att börja plugga till något annat än logoped. Då hade jag valt att plugga genetik eller till djursjukvårdare eller till något innom frilufsliv! Hur hade livet sett ut då?

genetik
Jag, under en labb i biologi under gymnasiet.
Kanske skulle man läsa genetik?

Kommentarer
Postat av: Thess

Genetik rules!!

2009-04-28 @ 15:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0