UPPDATERING

Efter min lilla bloggsemester krävs kanske en liten utförligare uppdatering om vad som hänt under dessa dagar. Förra helgen var lugnare än lugnast i och med att jag hade tenta i måndags. Satt mest och pluggade och lördagen blev lugn hemmakväll. Tränade med nya gruppen på taekwondon på söndagen, men vår vanliga tränare var iväg på tävling och hon vi fick ha istället var mer inne på kickboxningsområdet så det blev en och en halv timme boxning istället. Kul! Tentan i måndags gick väl sådär, den var uppdelad på tre deltentor och man måste få godkänt på alla delar för att bli godkänd på tentan. Har man kuggat en del behöver man bara göra om just den. Läs- och skrivutvecklingsdelen kändes svårast så där hänger det nog på håret om jag klarar mig eller ej.

Vi ska flytta! Har inte velat skriva ut det här på bloggen förrän det varit helt bestämt men nu är det det! Vi gör ett lägenhetsbyte med en kille som bor i en trea i Kviberg. Så det blir en flytt på 50 meter ungefär, till huset jämte. Härligt att få lite större äntligen, som ni kanske vet bor vi ju två personer på 25 kvadratmeter just nu. Så den 1 maj är trean vår!

kviberg  kviberg
Vi flyttar härifrån...                                      ... till hit!


Sedan har veckan mest bestått av skola och plugg igen. Började nya kursen; Barnmedicin, direkt dagen efter tentan.

Korthårig har jag blivit också! I tisdags kväll kom Katarina hem till oss (min frisör tillika syster). Det långa håret rök, jag tror hon klippte typ 15 cm. Bilder på detta kommer vid ett senare tillfälle!

Skärtorsdagens eftermiddag tillbringades på bussen hem till Gällstad där jag inte varit på åtta veckor. 20-årskalas för kusin Emma på kvällen. På långfredagen grillades det i Marbäck med Viktors gamla polare och igår på påskaftonen lagade vi god mat här hemma och var en sväng på kusin Emmas 20-årsfest. Idag har det gåtts lite i affärerna här i Gällstad, har inhandlat en tandborstmugg på Hemma hos Haglunds och ett linne och sockor på Lager 157. Eftermiddagen har tillbringats hemma hos samma kusin Emma som visat en massa härliga bilder från sin Australien/Bali-resa.

emma i aussie

emma i aussie
Jag vill också ha semester!

Kommentarer
Postat av: Linda

Stort GRATTIS till lägenheten! Gud va gött! (Måste vara bra med kontakterna i styrelsen eller..?:) ) Hoppas ni har en skön påsk! Här på Hönö är det bara massa gött slöande! Kramar!

2009-04-12 @ 23:12:26
URL: http://lindapastorgatan.webblogg.se/
Postat av: Liselotte

Grattis till lägenhetsbytet! Kan helt klart tänka mig att ni längtar.... Säg till om ni vill ha flytthjälp!

2009-04-13 @ 08:47:58
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0