1.07.32 - Plats 3022

Måste berätta lite mer om Midnattsloppet! Hur som helst, jag hade inte varit så där jätteflitig med löpträningen under sommaren, jag hade till exempel inte ens sprungit en mil någon gång, så Midnattsloppet blev min premiär! Jag och Katarina hade anmält oss till startgrupp 3, vilket innebar att vi skulle springa på 51-55 minuter. Vi insåg väl rätt snabbt efter att vi anmält oss att vi kanske inte riktigt platsade i den startgruppen, men men... Starten gick 22.10 och det gick lätt och smidigt att springa, i alla fall de första fem kilometerna! Vi sprang från Heden in mot centrum, sprang över Kungsportsplatsen och ner mot operan. Sedan kände jag inte riktigt igen mig när vi sprang utmed kajen, men slutet av loppet gick i alla fall över Vasastan, Haga, tillbaka till Vasastan, Avenyn och slutligen tillbaka till Heden. Efter sex kilometer ville Katarina öka tempot lite, men fram till dess hade vi hållt ihop. Jag började känna av mitt knä vilket inte alls var behagligt men det gick i alla fall att springa på det.

Det roliga var att det var så mycket show och spex utmed banan. Musik, samba och tutande taxibilar! En del sprang utklädda också - mycket kul! Vi hejade på stålmannen, batman, en gris, en robot och Jack Sparrow! Den sistnämnda var riktigt bra utklädd, vi enades om att det måste betyda tur att springa bredvid Jack Sparrow, förlåt, CAPTAIN Jack Sparrow ;)

Vi hade satt upp tiden en timme och nitton minuter som maxtid och den klarade vi utan problem. Katta sprang på 1.05 och jag sprang på 1.07. Härligt! Det var ca 10 600 startande och min tid räckte till plats 3022, inte illa. Men till segertiden på 29 minuter har jag fortfarande en bit kvar, haha!

Men på frågan om det blir Göteborgsvarvet nästa svara jag nej, en mil var alldeles lagom, 21 km är ännu utom räckhåll, dessutom tycker jag inte att det är sååå kul att springa ;)


Snacka om att det såg häftigt ut när 10 600 löpare drog fram som ett orange lämmeltåg genom stan!



Undra vilken plats käre Jack kom på?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0