Ugglarp - The Story

Söndag 16/8
Vi var ute på Statoil i Partille tidigt på morgonen och hämtade vår lilla hyrbil. En Toyota IQ vilket är en mycket liten bilmodell. Fyra säten hade den men bara plats för två + lite packning. Men vi fick med oss allt vi behövde utan problem (något vi hade varit lite rädda för att vi inte skulle få) och sedan bar det iväg längs med E6:an söderut! Efter bara lite drygt en timme var vi framme på Ugglarps camping, en mil utanför Falkenberg. Härligt! Trots ihärdigt blåsande hade vi inga större problem att sätta upp vårt tält och sedan blev det en promenad utmed havet.

Man kommer inte riktigt plats i tältet...







Måndag 17/8
Vädret var inte roligt alls idag med en stark vind (de hade varnat för kuling på vädret!) och gråa moln son täckte hela himlen. Så efter att ha sträck ut den stackars ömma ryggen (att sova på ett 3 cm tjockt liggunderlag är den inte van vid) beslutade vi oss för att åka till Ullared och besöka lågprisvaruhuset GeKås. Blev såklart en hel del inköp som vi egentligen inte alls behövde men också en hel del som vi faktiskt behövde. Så det blev en trevlig dag :) Besvikelsen var väl nedervåningen på GeKås där man brukar kunna fynda framförallt dvd-filmer. Hittade ingenting som tilltalade mig, i alla fall inte i förhållande till dess pris. Surt!



Jag fick ut idioten! JAG FICK UT IDIOTEN!!



Tisdag 18/8
Lite bättre väder idag och man hade framförallt sovit mycket bättre! Skönt att man är anpassningsbar och snabbt vänjer sig vid nya sovförhållanden. Vi gick till Långasand på förmiddagen, grannbyn till Ugglarp. Här har jag varit varje sommar under min uppväxt eftersom mormor och morfar haft stuga där. Den stod kvar ute i skogen och shit vilken känsla det var att vara där igen! Gick därefter ner till havet och vandrade utmed stranden hem till campingen igen. Efter matlagning på vårt trangiakök tog vi bilen till Slöinge och besökte Siaglass "outlet". Där kunde man köpa andrasorteringsglass, det kunde tillexempel fattas någon ingrediens eller så var det för mycket eller för lite glass i förpackningen. Mumsigt var det hur som helst! Sedan fortsatte vi till Falkenberg där vi spenderade kvällen med att vandra runt i den mysiga lilla stan samt äta en räkmacka på Grand hotell (samtidigt som fiskarna som stod ute i Ätran studerades noga!).



På torget i Falkenberg



Onsdag 19/8
Sommarvädret var tillbaka! Den som väntar på något gott... :D Tog bilen till Långasand, vandrade en vandringsled i ett naturreservat och kom slutligen ut på den finaste stranden av alla - nakenstranden! Att nudisterna utsett denna strand till sin har jag ett MYCKET tydligt barndomsminne av när min familj råkade hamna på just denna strand en gång... hehe. Här låg vi i alla fall och solade och badade hela eftermiddagen och aj aj aj vad solen tog! Solkrämen hade jag inte brytt mig om att packa med mig alls till denna lilla semestertripp (dumma mig!). Inte så att jag blev helt sönderbränd men det kändes lite stramt i huden på kvällen... men gud vilken underbar dag vid havet ändå :)







Torsdag 20/8
Packade ner tältet på morgonen, checkade ut från campingen och åkte och lade oss på stranden. Åkte hem till götet när eftermiddagen började övergå i kväll.

HÄRLIGA DAGAR VI HAVET HAR VI HAFT!

Kommentarer
Postat av: Novelina

Vad gött det verkade vara! Jättefina bilder=). Nu längtar man till sommaren igen ju. Tack för gårdagen förresten:P puss

2009-08-29 @ 10:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0