60-tal, Valentine's Day och tentaångest


I fredags hade jag först röstgrupp i skolan en timme och efter det satt vi några stycken och försökte bena isär alla frågor kring hemtentan i uvecklingspsyklogi som ska lämnas in på onsdag. Jag, Tove och Sara begav oss sedan till Järntoget och Myrornas stora butik som ligger där för att försöka hitta något passande till kvällen födelsedagsfest hemma hos Matilda. Festens tema var hämtat från Beatleslåten "Back to the USSR" och fick tolkas fritt. Vi valde 60-tals kläder! Lunchade på stan med Katarina sen och snäll som hon är hade hon med en massa kläder framrotade ur mormors gamla klädgömmor. Valde en klänning som blev riktigt snygg! Hem och fixa iordning sig och sedan dra ut till Hisingen och Matildas fest. Blev en riktigt trevlig kväll med en massa roligt folk och Friskväderstorget levde inte alls upp till sitt rykte (dvs bomber och skottlossning) utan höll sig väldigt lugnt ;-)

I lördags var det så Alla Hjärtans Dag som vi inte firade. Katarina, Malin och Mikael tittade in en stund, trevligt trevligt!

Sen kom vi på att vi nog ändå ville fira lite Alla Hjärtans Dag så igår åkte vi in till stan och köpte oss varsin present på H&M. En sjal för min del och en t-shirt till Viktor. Plus att Viktor har beställt en halsband till mig på nätet <3
Trots min förkylning tränade jag taekwondo igår på kvällen och sen tog jag, Sara, Tove och Hanna en fika på Condeco och satt där tills de stänge vid tio.


Matilda och jag


Sara, jag och Tove


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0