Beach inne - snö ute

Helgen har varit kontrastrik.
Ägnade lördagens dag åt storhandling, storkok (blev 10 fina matlådor i frysen) samt lite pluggande i form av läsning i Jonas Gardells "En komikers uppväxt" (vilket för övrigt nästan försatte mig i ett depressionsliknande tillstånd för en stund).
Lördagen kväll ägnades åt fest. Var först hemma hos Sara och lagade tacos, tittade lite på Melodifestivalen, spelade det skrattframkallnde spelet "Absolut övererns - eller som hund och katt", där jag fick att alla att gapflabba då jag tyckte att "Hej tomtegubbar" hörde hemma under kategorin Barnvisor... Sedan drog vi vidare mot Chalmers berömda beachparty, där dom fyllt hela dansgolvet med ett antal ton sand, spelar go sommarmusik och alla är beachklädda :-) Kul kul kul!! Vädret ute var däremot så långt ifrån beachtema man kan komma, det kom över 1 dm snö under lördagskvällen!
Lite trött var man såklart igår men inte tröttare än att jag orkade läsa ut "En komikers uppväxt" (och känner mig nu underligt opåverkad av bokens hemskheter, dom bet sig inte riktigt fast ändå...). Jag och Viktor var också ute och gick en sväng, passade på att bygga en snygg snögubbe på utsiktberget vid SKF, så ni som åker förbi med vagnen där, kolla upp på berget ;-) Helgen avslutades med ett roligt träningspass taekwondo (där jag upptäckte att jag fan i mig inte är så otränad ändå!) och sen en underbar film hemma i tv-soffan (Bridget Jones - jag älskar dig!!).

beach
Nästan så här var det på Chalmers i lördags...

bridget
Bridget!

bridget
Bridget igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0