Jag ska snagga mig!


Har precis avslutat städningen av vår lilla lägenhet och som vanligt förfasas jag över allt hår som ligger överallt! Hur är det möjligt? Mina långa hårstrån finns överallt, därav rubriken.

Har sedan förra inlägget skrevs klarat av bland annat en patologi-tenta och ett taekwondo-pass. Taekwondon var roligare än tentan. Har alltså börjat träna taekwondo igen! Har ju haft en karriär som utövare av denna koeranska kampsport för ett antal år sedan och tog faktiskt grönt bälte (vitt-gult-orange-grönt-blått-rött-svart). Nu känner jag mig dock mer än ringrostig så nybörjargruppen passar mig perfekt! Min medtränare heter Jennie och är klasskompis till Viktor. Så watch out - snart har vi svart bälte  ;-)

Tentan ja, den var nog svårast hittills av de tentor vi skrivit. En massa subduralblödningar, astrocytom, virschows princip och diverse demenssjukdomar att hålla reda på. Skönt att den är gjord nu i alla fall, men jag lär inte få många poäng över godkänt, om jag ens når dit...

Idag började en ny kurs, ingen vila här inte. Utvecklingspsykologi står nu på schemat, verkar bli väldigt intressant!
Ska få se "Fucking Åmål" och läsa "En komikers uppväxt" av Jonas Gardell så ja, det kan väl inte bli annat än intressant?!

Dagens glada nyhet: Mikael och Novelina har fått lägenhet här i Göteborg! Jippi :-)
Dagens tråkiga nyhet: Ja, det är inte en purfärsk nyhet men min gamla kära trotjänare har slutligen gett upp livsgnistan. Min mobil från 2003 talar jag alltså om. Går inte längre att ladda, så Nokia 6510 - you´ve been a great friend, rest in peace.

Nu ska vi gå upp till Björn som bor i huset jämte och tjôta skit med honom + lite fler av Viktors klasskompisar :-)

tkd
När det begav sig för fyra år sedan...

tkd
... klöv jag brädor...

tkd
... på löpande band...

tkd
... och fick mitt gröna bälte! Novelina likaså.

björn
Björn, min käre kompis sedan sju år tillbaka då han plötsligt dök upp i vår gymnasieklass ;-)

Kommentarer
Postat av: Novelina

Hahha har du lagt upp bilder på oss för femhundra år sedan hahaha. Så man såg ut.... men det var roligt faktiskt när man tänker tillbaka på det! Skulle också vilja börja igen men ja, vi får se hur det blir med det haha kul att läsa iallfall! Utvecklingspsykologin verka ju jättekul! Puss

2009-02-04 @ 17:11:13
Postat av: Linda

Va kul att du dragit igång me kampsporten igen!:) Du har ju pratat om att du varit sugen på det och saknat det! Det där me brädorna får du berätta mer om! Jag har just varit på spinning. Med risk för att verka konstig- jag fick en sån adrenalinkick på slutet att jag log trots att jag höll på att drunkna i min egen svett och var totalt utmattad, haha! Det kallar jag sport! Kram på dig!

2009-02-11 @ 19:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0