Long days far from home

Ja, det har varit långa dagar, långt hemifrån i denna veckan!

Tisdag kväll
Jag och Viktor gick upp till Björn (som jag skrev i ett inlägg där strax före). Där var förutom vi och Björn även Ali, Marliesa och John. Blev en väldigt trevlig kväll med potatisgratäng, kladdkaka och den eviga diskussionen om Björns hängmatta.

Onsdag
Hade psykologi-föreläsning på förmiddagen. Åt i skolan med Linda, Tove och Malou medan vi avhandlade bland annat "duktiga-flickan-syndromet", något som vi nog alla kunde känna igen oss i. Beroende på vilken kurs man läser för tillfället blir man ju något av en "expert" inom just det området för stunden! Således är psykologiska frågor något väldigt intressant just nu! Begav mig därefter ut mot Partille där jag hade min första träff med en logoped vid namn Ellinor. Vi har genom skolan blivit tilldelade egna röstlogopeder som vi ska få träffa vid fem tillfällen. Detta ser jag som en enorm förmån i utbildningen. Det var en inspirerande timme där jag fick göra diverse övningar med min röst.
Direkt efter denna timme ute i Partille blev det färd inåt stan igen, närmare bestämt till Fighter Center på Viktoriagatan där jag tränar taekwondo. Ett riktigt härligt pass :-)

Torsdag
Föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Sedan kom Katarina till Psykologiska instutionen när vi slutade och mötte upp mig! Har inte träffat henne på fyra månader då hon varit i Australien så det var riktigt kul att se henne igen såklart! Vi tog en fika innan jag drog vidare mot gymmet där jag sprang en halvmil (Wow! Trodde inte jag skulle orka det!) och gick sedan på yogan tillsammans med Hanna. Hemma igen vid halv tio, tretton timmar efter att jag lämnade lägenheten på morgonen, phu!

Fredag
Hemma och yrade runt och packade inför helgens vistelse hemma hos päronen i Gällstad innan jag åkte in till skolan för en timmes röstgrupp. Väldigt intressant, kände att jag fått mycket tips från mitt möte med logopeden där i onsdags.
Sedan hem en kort sväng igen för att käka lunch. Bussen hemåt Gällstad gick från Centralen vid två, hemma vid fyra. Trött, har mest tjôtat med de här hemma. Blev sittande framför "På spåret" med mamma och pappa, lite småkul program faktiskt men jag hatar mig själv för att jag skriver så för finns det nått mer vuxet (rent av medelålders!) än att tycka om "På spåret"??! Jaha, då var man alltså gammal nu också...

Ha en bra helg allihopa, själv kan jag väl lika gärna fylla i ansökan om plats på ålderdomshem ;-)

på spåret


Kommentarer
Postat av: camilla

nej men vad sjutton pernilla! vad är det för fel på "på spåret"

jag älskar det där programet! fantastiskt bra och lite småkul. och dessutom lär man sig saker genom det! :)



kul att du har skaffat blogg förresten! (så jag kan hålla koll på vad du gör)



kram

2009-02-10 @ 22:08:56
URL: http://cammen.blogg.se/
Postat av: Liselotte

Grymt kul att även du startat en blogg. Är smått bloggberoende.... Så detta sitter fint!

2009-02-11 @ 09:12:24
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com
Postat av: Thess

Seså Pernilla deppa inte, du kan joina mig på ålderdomshemmet då jag också vid väl valda tillfällen tittar på detta ack så allmänbildande program.

Kul att du börjat blogga! Kom snart och hälsa på oss igen i Norrpan dansgalvet saknar dig;)

Pöss

2009-02-11 @ 17:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0