NEHÄ?? E´re sant?

förvånadförvånad

Var och tränade body pump på gymmet ikväll och när jag kom ner till Redbergsplatsen för att ta vagnen hem efteråt slängde jag en blick på löpsedlarna utanför Pressbyrån. Både DN och GP skrek ut följande (jag minns inte exakt men det var något i stil med detta): "Ingen diet är bättre än någon annan - det enda som fungerar för att gå ner i vikt är att minska kaloriintaget!" och "Forskarna visar bantningsbluffen - det finns inga mirakeldieter, du måste bara få i dig mindre kalorier". Jag kunde inte låta bli att skratta för mig själv, jag menar hur dumma är folk? För att använda ett gammalt slitet uttryck: detta "häpnadsväckande" forskningsresultat hade en babian kunna räkna ut med röven.

babian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0