What happened in Gällstad?


I lördags förmiddag var jag hemma hos farfar och Iris och fikade och blev lite avundsjuk på Iris barnbarn som ska resa till Kuba, Jamaica och vidare till Sydamerika och så blev jag riven av deras katt vilket inte var kul och sen var vi ute och åt släktmiddag eftersom vi firade både mammas, morfars och morbror Svantes födelsedagar (fast de fyller inte på samma dag) och sen var vi en stund hemma hos morbror Svante och Elisabeth och sen åkte jag hem och tänkte att jag skulle plugga men så blev inte fallet och sen kom Viktor hem till oss på Hedvalla efter att han slutat jobba och vi åt kvällsmat allihopa (mums med crepes!) och sen blev det Melodifestivalen för hela slanten och sen på söndagen var vi ute och gick och gjorde upp eld vid Bystadsjön och det var mycket snö och härligt att vara ute och inga bilar eller nått sånt som det är överallt i Göteborg och sen åt vi Flygande Jakob till middag och det är bara fööör gott och sen fikade jag på Lager 157 med Anna och Zhore och Zhores döttrar Ghazal och Sofia var också med och det var roligt och sen spelade jag och Katarina vårt gamla älskade "Geni" på kvällen och det var väldigt jämt men jag vann till slut och så hann jag och mamma med ett litet besök hemma hos mormor och morfar också och sen på måndagen skrattade jag åt mina systrar som skulle köra en fruktdiet men kom sedan på att jag själv kör GI-dieten och kanske därför inte borde skratta åt dem och sedan satte jag mig faktiskt och pluggade nästan hela dagen men katterna sprang runt och ville leka med mig och jag var rätt trött men det blev lite pluggat i alla fall och sen åt jag kvällsmat snabbt och så körde vi in till stan (alltså u-hamn) där Malin, Katarina och kusin Jessika skulle träna och jag skulle med min buss tillbaka till Göteborg och nu har jag fått med hela min långhelg hemma i Gällstad i en enda mening!

morfar
Morfar fyllde 89 år!

vinter
Vinter!

sofia
Zhores dotter Sofia, 2 mån. Här i Annas famn.


Kommentarer
Postat av: Liselotte

Ah shit, där fick du verkligen in allt i en mening. Starkt jobbat! =)

2009-02-13 @ 21:27:13
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0