"Vet du vad noll gånger noll är?"

Rubriken syftar såklart på en av alla oförglömliga/geniala repliker från Lukas Moodyssons film "Fucking Åmål". Vi såg filmen i skolan igår (eller man ska tydligen inte säga skolan till universitet utan man ska säga just universitetet men hur konstigt låter inte det då?) och den var som vanligt bra. Mycket bra musik i den också, syftar på Broder Daniel.
Nu ska vi ta på oss de "psykologiska glasögonen" och analysera varför ungdomarna beter sig som de gör i filmen, I like!

Sedan när jag kom hem på eftermiddagen kunde jag inte låta bli att kolla på presskonferensen med Victoria och Daniel där de berättar att de förlovat sig. Jag är ingen rojalist direkt men guuuud vad söta de är ändå! Dom är som två nykära 17-åringar! Jag blir så himla glad för deras skull och tänker att kärleken övervinner allt, hur ska man annars förklara att stackars Daniel stannat vid Victorias sida under så många år trots att ingen trott på honom och att kungen till en början inte tyckte att han dög för Victoria (om man ska tro på vad ryktena säger). Go Victoria och Daniel, ni är sötast av ALLA <3

Åkte iväg på taekwondo-träningen och jag körde lite extra hårt för allt jag kunde tänka på var den underbara semlan som stod hemma i kylskåpet och väntade. Så en dag för sent firade vi semle-dagen igår, mums mums!

åmål  åmål  åmål
Fucking Åmål - en av de bästa filmerna som gjorts i Sverige om ni frågar mig.

förlovning
Love is in the air!

semla
Give me more semla :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0