Dagsrapport

Började dagen med att åka till Willys och storhandla. Vi brukar försöka göra det typ en gång i veckan så man slipper hålla på och springa och handla stup i kvarten. Detta resulterar dock i att kylskpåpet verkligen är tomt inför varje handling så allt som fanns att spisa till frukost var ägg. Detta gjorde i och för sig ingenting, efter jag kom hem från Willys blev det second breakfast med äpple och kanel-yoghurt och flingor :)

Sedan stod matlagning på schemat, blev en GI-köttfärssås med fullkornstagliatelle till, plus en banan bay (gratäng med falukorv, banan, ananans och curry), också den fick fullkornstagliatelle till. Så skönt att kunna lasta in en massa matlådor i frysen och veta att man slipper tänka på matlagning den närmaste veckan.

På eftermiddagen åkte jag in till stan och fikade med Jennie, jättekul att träffas! Vi kom fram till att vi båda faktiskt längtar lite tills skolan börjar igen... men framförallt längtar vi tills taekwondon drar igång! Måste få börja sparkas igen ;) Man sunkar ju ner sig totalt under sommaren, inte Jennie, men JAG! Blev lite smyckesshopping på Lindex efter fikat, nice nice!

Paketet från H&M hade kommit så det hämtade jag såklart ut så fort jag kunde. Kläderna var till belåtenhet (jag har egentligen lovat mig själv att aldrig handla på postorder mer för jag brukar alltid bli besviken på kläderna när de kommer men det jag beställt den här gången kändes jättebra! Och väldigt praktiskt att bara kunna sitta hemma och klicka hem plaggen istället för att trängas med massa folk i en butik). Kuddarna och mattan var också superfina, kanske kommer bilder på hur fint vårt somrum är nu inom en snar framtid.

Dagen fick avslutas med tråkigt vuxengöra, nämligen att ta tag i den stora diskbänken men sen fick jag ju äntligen kasta mig över mina fina kläder från H&M :)


Jag och Jennie





Kommentarer
Postat av: Katarina

Mums, banana bay, men UTAN BANANER! ska åka snart, hoppas det slutar regna!!

2009-07-31 @ 09:21:07
URL: http://katarinakrigare.blogg.se/
Postat av: jennie

sexig bild.... inte. :P

2009-07-31 @ 15:59:45
URL: http://jenvill.blogg.se/
Postat av: jennie

okej! ja.... bilden på "oss" är la inte bra, DU blev bra, jag ser ut som roadkill.

2009-08-02 @ 12:15:11
URL: http://jenvill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0