JAG BEHÖVER SÅÅÅ HA SEMESTER NU!

Befinner mig just nu på Centralbiblioteket vid Humanisten. Har suttit här hela dagen och pluggat inför tentan i övermorgon. Är rätt så sliten nu kan man säga. En trötthet väller upp, jag misstänker att jag mycket väl skulle kunna sova en vecka i sträck efter att tentan blivit gjord på onsdag. Med 99 % säkerhet kommer jag vakna med förkylning dagen efter också, som ett brev på posten när man äntligen slappnar av efter en jobbig period. C'est la vie...

Det jag läser om är i och för sig väldigt intressant, idag har jag bland annat läst om Utvecklingsinriktad pragmatisk kommunikationsintervention, det ni! Problemet är att man alltid tar det för lugnt i början av en kurs "hallå! det är ju fem veckor till tentan! dessutom var det just tenta, nu måste jag ta det lugnt ett tag". Det blir ingen balans, från att inte plugga nått (mer än att gå på föreläsningarna) i tre veckor så får man sedan vrålplugga de kommande två veckorna. Attans.

Det får vara dagens bidrag till klagomuren. Att tänka på till hösten är alltså att sätta sig i tid med pluggandet... men gör man någonsin allt man önskar att man skulle göra?


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, nu ska det sitta fint med ett sommarlov!!! Håller med dig att det är rätt mört att plugga nu-örka! Ses imorn då vi hoppas på en snäll tenta -frågor vi kan och att de sedan rättar den barmhärtigt! Pluggkram!

2009-06-02 @ 15:57:37
URL: http://lindapastorgatan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0