SOMMARLOV?

Sista tentan för terminen avklarades i onsdags, efter det gick vi ut och tog en öl och kunde inte riktigt fatta att det är sommarlov nu. SOMMARLOV, hur lågstadie låter inte det ordet då? Men det är ju faktiskt precis det vi har nu. Höstterminen drar inte igång förrän 31/8, det är ett tag dit!! Som det ser ut nu kommer jag dock behöva plugga en del i sommar ändå, har fått reda på resultatet på barnmedicin-tentan och det var en av delarna som jag inte klarade. Som tur är behöver jag inte plugga på allt igen, jag behöver bara göra om just den delen jag kuggade på; barnpsykitri, och omtentan är inte förrän dagen vi börjar igen.

Sååå, vad har man då egentligen lärt sig under det första året på logopedprogrammet? Följande kurser har vi i alla fall läst:

- Anatomi, 5 hp.
- Allmän språkvetenskap, 7 hp.
- Röstgrupp
- Talets produktion, perception och akustik 1, 7 hp.
- Klinisk dialog 1, 2 hp.
- Fysiologi, 5 hp.
- Taltranskription, 3 hp.
- Patologi, 3 hp.
- Utvecklingspsykologi, 7 hp.
- Språkutveckling barn och ungdom, 7 hp.
- Barnmedicin, 4 hp.
- Klinisk dialog 2, 2 hp.
- Språkstörning barn och ungdom, 7 hp.

Lite har man nog fått med sig från alla dessa kurser ändå, fast man spontant känner att man inte kan nått! Det ska hur som helst bli mycket spännande att fortsätta utbildningen till hösten! Åh, jag kommer sakna alla härliga kursare nu i sommar också, får väl ta en roadtrip och hälsa på lite folk, det är inte många som är kvar i Göteborg över sommaren nämnligen.

Nej, nu ska jag plantera lite blommor som inhandlades på Blomsterlandet igår, sedan väntar städning av lägenheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0