672 KR FATTIGARE...

... och snart fyra böcker rikare. Ja, det kostar på att vara student när bokpriserna ser ut som de gör. Fast fyra böcker för 672 spänn kan väl i och för sig inte ses som något annat än ett kap. Men är det någonsin rea på kurslitteratur? Någon som vet? Men jag tänker hur som helst INTE klaga på hur dåligt vi studenter har det för jag tycker inte vi har det dåligt alls. Vi har det snarare ganska glassigt här i Sverige. Det har pågått en ganska hätsk debatt angående detta i Metro som jag följt och där menar många på att studiebidraget är på tok för lågt och att hyrorna på studentlägenheter är på tok för höga, MEN, säger jag då - välkomna att studera en termin på tex Oxford University (eller valfritt universitet utomlands för den delen) och du måste punga ut med typ 100 000 kr. Så vi svenska studenter har det rätt bra (väldigt bra) ändå som får gratis utbildning.

Igår morses på morgonpasset i P3 pratade de om syskolrelationer. Syskon är något som nästan alla har. Syskonen finns alltid där. Med syskonen delar man fler erfarenheter än vad man gör med någon annan (nästan). Jag blev i alla fall väldigt berörd av det de sa, det här med att det ofta finns sådana otroligt fasta roller inom en syskonskara. Jag kom så klart att tänka på mina egna syskon som jag älskar väldigt mycket och som jag hoppas på att få träffa till helgen!

Over and out

sisters
Gammal bild på systrarna Johansson.
Duktig, Tuff och Snygg - där har ni våra roller, men hörrni, är det inte dags att vi kastar dem överbord nu?

Kommentarer
Postat av: SandraRönnfalk

Hej Pernilla.

Vad roligt att du kollar in min blogg.

Jag läser redan din för fullt så du behöver inte vara orolig ;)

Min mesta tid går åt att greja hemma men tar också hand om min hund och jobbar lite.

Hur har du det ? Kram

2009-03-05 @ 15:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0