EN LEKTION I HUR DU BLIR YNGRE

Jag har ett bra tips för den som börjar känna sig gammal eller som tycker att man samlat alltför mycket vuxenpoäng - börja studera på högskola eller universitet! Här kommer mina bevis för att man blir yngre av att vara student:

- Ekonomin blir sämre. Om man gör som vi (jag & Viktor) gjorde och säger upp sig från sina resp. heltidsjobb och istället tar studielån märks det en rätt tydlig skillnad i plånboken, och du har därmed förlorat en stor summa vuxenpoäng.

- Du kommer (antagligen) flytta till en mindre bostad. Vi gick från 50 till 25 kvadratmeter. Därmed halkar du ner ännu mer på vuxenstegen.

- Du kommer (antagligen) inte ha råd att ha bil längre och hey, helt plötsligt är du som en 16-åring igen.

- Genom att inte ha ett ordentligt jobb bidrar du egentligen inte med nått till samhället (även om du såklart KOMMER att göra det när utbildningen är klar...) och du är nu plötsligt likvärdig med en 12-åring.

- Du kommer sitta hemma med LÄXOR på eftermiddagarna - hej 9-åring!

pernilla


Det får bli mina funderingar från idag, nu ska jag iväg till gymmet och köra army training.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0