JAG VILL HA!

När man har som minst pengar  vill man köpa som mest, som vanligt alltså. Men vad det gäller kläder har jag köpt så jag känner mig nöjd nu inför vår/sommar. Eller det klart, ett par chinos ska jag försöka hitta, och ett träningslinne eller två vore inte heller helt fel, sen lite nya snygga underkläder... ja ja, jag ska i alla fall försöka lägga band på mig... Man har ju inte heller så mycket pengar längre så jag måste helt enkelt lägga band på mig. När det kommer till jackor behöver jag inget och det känns himla skönt för det är ju en dyr post annars, men jag har en Henri Lloyd-parkas, en skinnjacka, en Elvine-jacka och en kavaj från H&M som alla får hänga med en säsong till. På skofronten intet nytt! Jag bestämde mig förra sommaren att inte köpa några nya skor på ett år efter att jag inhandlat en hel del (varav två par fortfarande inte är använda, kan man vaccinera sig mot felköp? Ett par är för stora och ett par är nog inte så "jag" som jag trodde). Jag har hur som helst hållt detta löfte nästintill prickfritt, ett par svarta pumps är det enda som har inhandlats på snart ett år.

Sen kommer vi til prylarna. Där är det mycket som lockar. H&M's nya textil-serie har mycket finfina saker man vill ha till hemmet, IKEA och MIO har alltid en massa mysigt och snyggt och häftigt och modernt. Lagerhouse kan jag inte gå in i längre för jag kommer aldrig ut, samma med Bolagret och Granit, ja ni fattar... Överst på önskelistan står i alla fall för tillfället en jordglob (från bokhandel eller jordglob.se) samt fina glasburkar till köket från Granit. Och snart kommer studielånet...




Vill ha dessa snygga burkar. Vill fylla dem med samma saker som på bilden + min egengjorda mumsiga müsli!



Drömmer också om en jordglob, men denna är attans dyr, över 1000 spänn...

Kommentarer
Postat av: camilla

du borde gå på loppisar om du vill ha en jordglob! det brukar oftast finnas en och annan, och till ett mycket mer förmånligare pris :)

ett tips bara! :)

2009-03-19 @ 21:57:49
URL: http://cammen.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi letar också jordglob til kontoret! Tack för tipset med jordglob.se. Och jag ska verkligen tänka på din vän Camillas råd! Ja, det är ju så, man blir så sugen på allt fint! O börjar man handla en sak så vill man ha ALLT! Hoppas du har en riktigt skön skidweekend nu! Kram Linda!

2009-03-20 @ 18:55:57
URL: http://lindapastorgatan.webblogg.se/
Postat av: Andreas ifrån Sydamerikaresan

Rekommenderar Tradera också, men den sidan har du säkerligen full koll på. Själv gör jag en hel del kap där. Jag tycker denna verkar rätt schysst:



87848457" rel="nofollow">http://www.tradera.com/Gammal-Jordglob-i-kanonskick---auktion87848457

2009-03-22 @ 12:12:57
Postat av: Andreas igen

Länken verkade inte vilja bli rätt när jag kopierade in den. När jag postade inlägget så försvann ett understreck i länken.



För att få den att fungera så kopiera den och lägg sedan till ett understreck mellan auktion och 87848457 så kommer ni rätt.

2009-03-22 @ 12:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0