I'M BACK ON THE BLOGG!

Dags att ta tag i det här med bloggen igen känner jag. Har blivit en mer eller mindre ofrivillig paus nu en vecka eftersom vi har flyttat. En liten genomgång av vad som hänt sen sist kan väl vara på plats:

Torsdag (Valborgsmässoafton)
Hämtade mer flyttkartonger hos Mikael och Novelina på morgonen. Packade hela dagen. Katarina kom ut och hjälpte till med den tråkiga städningen. Framåt kvällen anslöt Malin och Mikael och jag, Katarina och Malin åkte in och kikade på Cortegén. Hann tyvärr inte se så mycket av den för klockan åtta hade vi bokat bord på tapasrestaurangen Mañana. Novelina, Mikael, Mikael, Mikael och Viktor anslöt sig också och vi åtta hade en riktigt trevlig kväll med supergod mat!













 

Fredag (1 maj)
Den stora flyttdagen! Allt gick bra förutom ett litet missöde med förrådsnyckeln som ramlade ner i hisschaktet vilket resulterade i att vi fick bära in allt som vi egentligen ville ställa i förrådet i lägenheten. Tack ni som hjälpte oss att flytta - Katarina, Malin, Björn, Ali, Mikael A., Mikael P., Mikael T. och Novelina - utan er hade det inte gått! Hann även med en skön eftermiddagspromenad i solen men annars njöt man mest över att ha gått fån 25 till 55 kvadrat att bo och leva på!!


Lördag
Tog tag i den enorma tvätthögen och var sen och storhandlade. Och vi kunde sitta mittemot varandra och äta middag på kvällen! Lyx! Sedan var det födelsedagsfest för Hanna hemma hos henne och David. Hade en riktigt rolig kväll :-)





 



Söndag
Det var längesedan jag hade så här svårt för att komma upp ur sängen en söndag, men det var väl självförvållat om jag säger så... Tränade på eftermiddagen. Fick sedan ordning på alla kläder, alltid skönt när allt ligger fint vikt i garderoben, synd bara att det ska till en flytt för att man ska ta sig i kragen och fixa iordning det.


Måndag

Ny kurs; Språkstörning barn och ungdom, drog igång. På eftermiddagen var jag och Jennie och köpte boxningshandskar så nu är vi fullutrustade inför kommande taekwondo-pass! Ska bli så skönt att slippa låna de illaluktande handskarna från klubben, nu har man sina egna :-) Men det sved i studentplånboken... Tränade sedan, vi hade Robert som tränare idag. Blev ett stenhårt pass med fokus på ben, men sedan är han assisterande landslagstränare också...


Tisdag
Minns inte vad jag gjorde denna dag... jooo, vi hade redovisning av vår kliniska dialog. Jag och Tove har jobbat ihop och jag får väl säga att redovisningen gick helt okej. Var uppe hos Björn (som ju också bor här i Kviberg) på kvällen och spelade poker. Eller jag låg mest i hängmattan! (ja, han har en hängmatta upphängd tvärs över sin 27-kvadratmeter stora (lilla) lägenhet.)


Onsdag
Hade föreläsningar hela dagen sen var det dags för Vårruset! Vi var ett gäng från klassen + Hannas mamma, Annas kompis och min syster Katarina som hade anmält oss som två lag och kunde på så sätt kvittera ut två stycken picnickorgar efter målgången. Loppet gick (förvånansvärt) bra, 5 km avklarades som ingenting! Så nu får vi väl se om det blir Göteborgsvarvet nästa år... hehe!



Torsdag
Föreläsning om fonologi och fonologiska störningar på förmiddagen. På eftermiddagen fick vi äntligen upp alla sakerna till förrådet på vinden (vaktmästaren visade sig kunna öppna ner till hisschaktet och hämta upp nyckeln.) Så nu slipper vi att ha lådor med julsaker m.m. stående i lägenheten.


Fredag (idag)

Satt kvar och pluggade efter förmiddagens föreläsning. Var på centralen och köpte biljett till morgondagens Varbergsresa och mötte där upp Katarina, Martin (Kattas kompis) och Fanny (Martins tjej). Vi gick och åt på Max som har öppnat i Nya gamla Ullevi. Mums mums! Om jag hatar McDonalds så kan man väl säga att jag älskar Max. Eller nått. Dom har ju egentligen samma mat men Max är såååå mycket godare. Trevligt i alla fall att de öppnat i Göteborg, får väl bli en tradition att gå dit och äta onyttigheter med jämna mellanrum. Kan behövas mellan alla GI-måltider.




Sååå, nu orkar ni nog inte med mer text kära läsare (som jag i och för sig säkert tappat i och med mitt uppehåll).

Dags att uppdatera sig vad andra skrivit på sina bloggar. Har inte haft Internet nu de första dagarna i nya lägenheten så nu har man lite att ta igen!


Ciao!


Kommentarer
Postat av: Linda

Händelserik vecka!:) O fina bilder! Kramkram!!

2009-05-09 @ 12:15:30
URL: http://lindapastorgatan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0