SJUNG OM STUDENTENS LYCKLIGA DAR!

Igår var jag hemma i Ulricehamn och Gällstad hela dagen. Jag och Katarina åkte hemåt redan vid halv nio på morgonen, hann med en mumsig frukost på Espresso House före bussen gick. Jag och Katarina har många missions och ett av dem är att fika/äta på alla Espresso Houses i Göteborg ;-) Vi har läst på (och frågat personalen!) att det ska finnas åtta stycken olika E.P. runt omkring i stan och vi ska beta av dem alla, haha! Ja ja, nog om det sidospåret, grejen är att vår syster Malin tog studenten igår! Först var det avslutningscermoni i Sim & Sporthallen med tal, stipendieutdelning, vackra sånger och lite spex. Vilken stämning det var bland studenterna! Den gick att ta på, som elektricitet i luften! Sedan var det utspringning från skolan med musik, konfettiregn och ballonger. Och såklart ett HAV av folk med studentskyltar, rosor och kameror i högsta hugg för att fira alla studenterna. Gråtmilda jag blev lätt sentimental och mindes den där underbara dagen för fyra år sedan då man själv spang ut... Efter detta väntade den högjludda (hur f*n stavas det ordet?) cruisingen på lastbilsflaken genom stan, något som jag själv minns som det roligaste på hela studentdagen :-)

Hemma på Hedvalla i Gällstad var det sedan studentkalas för Malin (syster), Jessika (kusin) och Alexandra (kusins kusin). Massa folk, partytält, god mat, mera tal och så sjöng vi "Ja må dom leva", inte bara en gång utan två! Men vilken sång ska man sjunga då?

Jag och Katarina fick skjuts in till stan (Ulricehamn) på kvällen för att åter igen sätta oss på bussen, hemåt Göteborg igen. (Märker att jag säger "hem" , "hemåt", "hemma" och "stan" åt både Gällstad, Ulricehamn och Göteborg, knasigt!)

Sammanfattningsvis: Trevlig dag och underbart väder!


Min systers klass springer ut! (Bild från ut.se)



Alexandra (estet teater), Malin (samhäll ekonomi) och Jessika (företagsprogrammet).


Eftersom denna blogg mer liknar någon slags bildblogg så måste jag även slänga in några bilder från min egna student:









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0