VISSA DAGAR ÄR MAN TRÖTTARE OCH MER LEDSEN ÄN ANDRA...

... och det är sådana dagar som det är extra farligt att spela någon låt som man lätt börjar gråta till. Hela Kents album "Vapen och ammunition" går bort dagar som denna. Skulle jag lyssna på det skulle jag börja storlipa, varför vet jag inte. Eller jo, det vet jag egentligen...

Sedan finns det en låt som jag alltid börjar gråta till när jag hör. Vill du får mig att gråta, spela upp "The River" med Bruce Springsteen för mig. När jag hör den låten tänker jag på alla drömmar som inte blir uppfyllda. Jag tänker på alla löften som inte hålls och alla goda idéer som inte blir genomförda. Alla skratt som fastnar i halsgropen. Alla onda aningar som infrias och alla bekymmer som läggs på redan tyngda axlar. Jag tänker på alla vänskapsrelationer som tynar bort, all kärlek som vissnar och allt hopp som dör. All världens ondska, all världens hat. Alla tragiska människoöden och alla hemska minnen som människor tvingas bära på. Allt dessa tankar bara av att höra en låt...



Bruce, vad gör du med mig?

Kommentarer
Postat av: Katarina

fint skrivet, sorgligt men fint, finns här om du vill prata.

Puss<3

2009-05-19 @ 20:37:01
URL: http://katarinakrigare.blogg.se/
Postat av: Malin

Qäger desamma! Fint skrivet, mycket klocka ord som även gör mig ledsen när jag läser det :/ VIssa låtar kan man verkligen börja gråta till och det innefinner sig en känsla som är svår att förklara, och man gråter precis som du säger över allt elände som finns! Hoppas inte du är ledsen över något bara :/ Vi kommer alltid hålla ihop vi tre <3

2009-05-19 @ 20:49:33
URL: http://mhjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0