YES! KLARADE GRADERINGEN TILL NIONDE KUP!


Idag var det tidigt uppvaknande (för att vara lördag), tjugo över åtta på morgonen träffades jag och Jennie och de andra som skulle gradera sig på Fighter Center. Var faktiskt inte så himla nervös, det var inte så mycket nytt vi skulle visa upp och jag kände mig ganska säker på tekninkerna. Men det klart... lite fjärilar i magen hade man allt! Men det gick bra alltihop (kanske inte balansövningarna i och för sig... men men...) så nu har jag uppnått kraven för nionde kup! Man börjar gradera sig till 10 kup (som jag gjorde i april) och sedan går man nedåt; 9 kup, 8 kup, 7 kup o.s.v. När man är nere på 1 kup väntar 1 dan och då vandrar man istället uppåt; 1 dan, 2 dan, 3 dan o.s.v. (alla "daner" är olika grader av svart bälte).

Mer som hänt idag: har storhandlat, legat ute och chillat i solen med Björn, stekt köttfärs, bloggat en hel del, kikat på en massa Scrubs. Imorgon gäller det att kavla upp ärmarna igen, har ju en tenta på onsdag :-S





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0