Been there, done that, got the t-shirt!

Igår fick jag en efterlängad present av min älskling! En t-shirt som jag spanat in under en tid. En t-shirt som jag under inga omständigheter själv kunde fixa. Faktiskt. För att får den måste man nämligen lämna blod och det är jag inte betrodd att göra här i Göteborg, haha. I Ulrichamn anmälde jag mig som blodgivare en gång i tiden och det var inga problem alls, blev kallad tre gånger per år, lämnade 4.5 dl av mitt blod (som för övrigt är av blodgrupp AB rh negativ, ovanligast i Sverige (1 % av befolkningen), man ska väl vara unik på nått!) och fick sedan god saft och en fin present som tack för besväret. Men när jag kom till Göteborg och gick till Sahlgrenska för att lämna blod blev det STOPP! Enligt reglerna som finns får man inte ha ett lägre blodvärde än 125 för att få vara blodgivare. Vid lägre värden anses man kunna ta skada av att lämna blod, alltså att man blir alltför trött efter blodgivningen. Detta hade de uppenbarligen inte så stor koll på i Ulricehamn. Visst konstaterade de att mitt blodvärde var lite lågt (mellan 118-122) men att det ändå var helt normalt för mig och inte sjukligt. Jag fick således lämna blod där. Men inte här i Göteborg. Jag blir lite sur faktiskt, de står och skriker efter fler blodgivare, det råder ständig blodbrist och jag erbjuder mig att lämna men jag får inte!

Ja ja, Viktor lämande i alla fall blod igår och kom hem med den snygga tröjan med texten "Been there, done that, got the t-shirt". Megasnygg!


På tal om stick och sprutor och sånt så hade jag efter mycket mycket mycket övervägande bestämt mig för att gå och vaccinera mig mot nya influensan (eller gresasnôrt som de säger på landsbygden utanför Skövde, tack Linda för årets roligaste ord!!) idag. Vi fick nämligen göra det via skolan. Men! Då sitter det en lapp utanför dörren som förkunnar att vaccinet är slut. Snopet värre! Så nu får det väl gå som det går med den där influensan...


Var hemma i Gällstad för ett antal helger sedan och tänkte dela med mig av lite roliga kort därifrån. Jag och Katarina körde en "stora lådans dag" och röjde på vinden. Snacka om nostalgi när alla gamla gossedjur, barbiedockor, puzzel och pixieböcker rotades fram! :) Vi firade också Katarina som fyllde 22 år med ett traditionellt släktkalas, mysigt!


Vindsröjning!



Vi hittade MASSOR!



Söt krage hittades och den passade på Sussie :)



Grattis Kattis 22 år!


Jag, kusin, syster och syster. Observera att jag är kortast, det händer inte så ofta när jag är med tjejer.





Kommentarer
Postat av: Katarina

Hahaha, jag står ju på tå på kortet där du tycker du är kortast! hahahaah;)

2009-11-12 @ 22:17:52
URL: http://katarinakrigare.com
Postat av: Linda

Fräsig ticha! (..t-shirt) Åh, va Sussie e söt i kragen! :D Trevlig helg!! Kramar från hon som bor i grannkommunen med de som säger gresasnört ;)

2009-11-13 @ 16:57:17
URL: http://lindapastorgatan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0