En ganska händelserik tisdag

Idag hade varken jag eller Viktor några föreläsningar. Vi åkte ner till vårdcentralen vid Gamlestadstoget på morgonen för att vaccinera oss mot nya influensan (som jag ju missade att göra förra veckan pga vaccinbrist). Tro fan att det sitter ett anslag även på denna dörr om att de knappt har något vaccin kvar och att de därför endast vaccinerar barn under 13 år och personer ur riskgrupperna (jag är över 13 år och jag tillhör ingen riskgrupp). Viktor drog en historia om sin astma (som är ytterst lindrig, men han medicinerar ändå mot det ibland och det var tydligen huvudsaken). Själv kände jag att jag inte orkade att komma tillbaka på torsdag när de skulle få mer vaccin så jag drog en story om att jag utbildar mig till ett vårdyrke, att vi snart ska ut i praktik, att jag skulle ha vaccinerat mig förra veckan via skolan men att vaccinet då var slut samt att de då hade sagt åt oss att gå till vår egen vårdcentral och tala om att vi tillhörde en prioriterad grupp som borde få vaccinet snarast (95 % var sant, resten var endast en liten överdrift). Så vi fick varsin spruta tillslut!

Fortsatte sedan in till stan där vi växlade in alla våra mynt som vi samlat under flera års tid. Det blev en anselig summa, perfekt inför vårt besök på Heaven 23 nästa helg :) Gick därefter in på Nordstan och besökte Gallerix och vem jobbar där om inte gamla kompisen Camilla? Kul att träffa henne! Vi ville ha lite passepartouer (hur det nu stavas??) i olika storleker och under tiden Camilla skulle skära till dem till oss hann vi åka ut till Vasastan och lämna tillbaka en bok på Kurs- och Tidningsbiblioteket, besöka en lampaffär på Vasagatan samt ta en fika på Espresso House när vi kom tillbaka till Nordstan igen. Väl på Gallerix igen blev även en planch inhandlad. Sedan skulle vi snabbt åka hem för vi kände att det var farligt att vara ute längre eftersom pengarna började ta slut men vi slank ändå in på Rocks och kommer ut med Kents nya "Röd" och samlingsboxen med alla deras skivor som man fick köpa för bara 149 spänn om man köpte deras nya album. För att sätta punkt för detta hutlösa (men ack så trevliga) spenderande åkte vi nu raka vägen hem och har inte vågat lämna lägenheten något mer idag ;)


Dagens skörd från Apoteket, bl.a. hudkräm, skrubbhandskar och en febertermometer.


Inhandlade glödlampor (ja, det gick faktiskt att få tag på fortfarande) till vår Kartell-lampa.


11 album, 144 spår, mumma!


 


Kommentarer
Postat av: kristofer

Tjena! Ja, förstår det, har också väldigt mycket att läsa just nu. Emil hade visst pratat med viktor, lät som att det såg rätt mörkt ut närmast förutom i helgen?

2009-11-18 @ 17:11:01
URL: http://erektionsproblem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0