Fest!

Efter tre dagar med föreläsningar börjar man känna sig välbekant med plugget igen. Men visst är man lite ringrostig, var ju trots allt tre månader sedan man satt och antecknade så att pennan glödde... Idag satt jag några timmar på biblioteket och pluggade och då kände jag att jag började komma in i det igen, och jag började fatta sånt jag inte fattat på föreläsningarna, härligt!

I onsdags hade vi i kurs 21 välkomstmiddag för de nya logopedstudenterna; kurs 22. Vi höll till på vårt vackra kårhus, Hvilla Medici. Det blev en mycket trevlig kväll med god mat, tårtbakning, lekar och spex :)

Igår var det pubrunda på Chalmers men ryktet hade nått oss om att det skulle råda hårdare regler än tidigare och att de numera bara skulle släppa in chalmerister. Hur som helst så började kvällen för min del med ett gäng klasskompisar på Publik på Andra Långgatan där vi tog en (eller kanske två...) öl och satt och tjötade. Sedan begav jag mig hem till Sara och Lenny för förfest. Vi hamnade dock inte på Chalmers senare på kvällen utan istället på Vasastan (i Vasastan!) där de sålde öl och cider för 29 spänn. Mycket bra tyckte vi! Oj oj, kvällen blev både blötare och senare än vad jag kanske tänkt mig från början men vi hade sååå roligt!

Och eftersom inte kameran var med under gårdagen får jag väl bjuda på lite äldre bilder på mina kära vänner! (bli inte sura på mig för det, Sara, Hanna och Tove...!)

  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0