Längtar iväg...

De senaste dagarna har jag fått en massa förnimmelser från Sydamerikaresan jag och Viktor gjorde för snart tre år sedan (tre år sedan! det är helt sjuuuukt vad fort tiden går!). Antar att det är för att det är höst nu och man får massa minnen från när vi förberedde oss som mest inför resan. Aaahh, vill komma iväg på en långresa igen! Och gärna med Rosa Bussarna igen, blir så skön sammansvetsning mellan alla som reser och så är det inte så pretentiöst heller utan mer äventyrligt och fritt! Drömresan går till Latinamerika, nån gång ska jag dit alltså...

Hur som helst så är det vissa förnimmelser av dofter, hur ljuset faller i vissa vinklar eller hur solen speglar sig i vattenpölarna i gatan som får mig att minnas saker från resan. Vägarna in till vårt minne är verkligen märkliga! (och för övrigt något som jag skriva tenta på imorgon...)


Galapagosöarna


Ecuador


Peru


Bolivia, Titicaca-sjön


Bolivia, Saltöknen


Bussen uppställd på sunkig camping i Argentina (men de hade pool!)


Sen kväll i Paraguay


Brasilien, Rio de Janeiro

 


 


Kommentarer
Postat av: A-M

Riktigt varm luft blandad med avgaser kan ibland ge mig en flashback från Jerusalem, och det är väl 30 år se´n!!!!

2009-09-30 @ 09:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0