Sista doften av sommaren

På väg hem idag gick jag förbi en man som klippte gräset utanför sitt hus. Doften av nyslaget gräs... mmmm! Samtidigt hade redan ganska mycket löv fallit ner så det blev en slags dubbel bild - sommaren lämnar oss och hösten gör sitt intåg. Det känns framförallt genom att dagarna har börjat bli så korta nu, det är nästan helt mörkt utanför fönstret när jag skriver det här, och klockan är tio över sju. Jag är trött på de enorma svängningarna i dagsljus som vi har här i Sverige. Jag skulle må mycket bättre om det blev ljust klockan sex varje morgon och mörkt klockan åtta varje kväll. Mer lagom. Men nejdå, i Sverige ska det vara så extremt, antingen ljust hela dygnet (typ) eller mörkt hela dygnet (typ). Men men, känner väl ändå inte att detta är skäl nog för att utvandra...

Nu är äntligen tentan i kognition- och kommunikationspsykologi gjord, skönt! Och den gick bra också, känns ännu mer skönt! Men tack gode gud för att det inte kom med nån fråga om olika uppmärksamhetsformer och i vilken del av hjärnan de sitter!

Imorgon och på fredag ska vi ha två föreläsningar i farmakologi som inte ska tenteras, underbart! Tänker sitta tillbakalutad med fötterna på bordet och bara lyssna ;) Sedan på måndag börjar nästa kurs; Neurologi och Psykiatri, lär bli rätt tufft för den är bara under fyra veckor. Men innan jag behöver oroa mig för det väntar ett besök hemma i Gällstad, jippi! Jag kan få sådan fruktansvärd hemlängtan ibland (mestandels när jag sitter på en överfull spårvagn med en skrikande unge bakom mig och en inrökt pundare som luktar pyton brevid mig). Så det ska bli skönt med lite ren och skön Gällstadsluft. Ett besök till skidbacken i Ulricehamn för lite go rump- och lårträning planeras också :)

Nu väntar ett taekwondo-pass.

Känner mig väldigt tillfreds och harmonisk.


Hedvalla - mitt barndomshem (eller ja, jag bodde här tills jag var 21!)



Kommentarer
Postat av: A-M

Välkommen!

2009-10-01 @ 12:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0