Smälter karp

Oj, har tydligen gått tio dagar sedan jag uppdaterade bloggen. Anledningen till det stavas projektarbete i logopedi. Min grupp består av mig, Sara och Cajsa och vårt arbete handlar om grammatisk språkproduktion hos 10-åriga barn födda med isolerad gomspalt. Vi har jobbat på bra så vi är i stort sett färdiga, bara lite smådetaljer att fila till, annars är det julledigt för hela slanten som gäller just nu! GÖTT! Helt sjukt att det är julafton om en vecka. På radion hörde jag dem prata om att de som var ute och köpte de sista klapparna skulle ta det lugnt. Sista klapparna?! Vad hände med de första liksom? Har typ inte köpt några alls än, men orkar inte stressa upp mig över det. Malin är snäll och har tagit på sig att fixa till mamma och kusinerna så det behöver jag inte tänka på. Utöver det är det inte så många julklappar kvar att fixa så det ska jag nog hinna med i veckan...

Under veckan som gått har jag hunnit med en sväng till vackra Varberg (jag och Sara åkte till Cajsa förra helgen), luciamys hemma hos Hanna och David, fika med Marie och en utgång med taekwondo-gänget. Idag har jag varit hemma hos henne jag är kontaktperson för och firat serbokratisk jul. Har ätit så mycket god mat: fisksoppa, bröd, kåldolmar, friterad karp, baklava med mera med mera! Jag rullar fram nu :-)


Glad fjärde advent på er!
Adventsljusstaken är ny för iår och kommer från Village. Man kan öppna locket och lägga i vad man tycker är fint i den, vi köpte torkade apelsiner och stjärnanis på Granit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0