Ledig helg

Hej igen vänner! (och övriga som råkar läsa detta...)

Förra veckan bestod av plugg, plugg och mera plugg inför fredagens tenta. Jag var nervös som sjutton, alltså jag blir bara mer och mer nervös för varje tenta vi skriver, det är något som inte stämmer med mitt psyke. Jag var så uppstressad och nervös i fredags så jag drabbades av akut muntorrhet, ironiskt nog handlade tentan bland annat om just detta! När tentorna blivit utdelade och alla började skriva blev jag dessutom arg. Jag kände mig bara ännu mer stressad av att höra det frenetiska ljudet av 25 pennor som skrev så det glödde på papprena. Att se hur alla mina kursarna bara skrev och skrev och skrev gjorde att jag ville lämna in blankt i ren protest och gå ut och ta en öl eller nått istället. Sedan satt jag inte bekvämt heller utan fick ont i ryggen ganska omgående. Tanken på att att då sitta och skriva i tre timmar var inte lockande. Men tanken på omtenta (som dessutom ligger när vi är i Åre) var inte heller lockande så jag tog mig i kragen och började själv skriva med en sällan skådad frenesi. Tre timmar senare lämnade jag in, med huvudet helt urblåst. Det kändes okej i alla fall! Gött :)

Helgen har spenderats hemma hos mor och far, syster och katter i Gällstad. Let's Dance i fredags kväll, snickrande med pappa i lördags följt av Melodifestival och OS i tevesoffan, längdskidåkning, fika med Anna och Zhore och snabbesök hos morfar i söndags. Sedan tillbaka till Göteborg i sällskap med Björn och Amanda på bussen.


Vad blev det för nått då? En sänggavel och en soffgavel med inbyggd förvaring!


Längdskidåkning i Ölsremma. Sjuuuukt mycket snö :)



Kommentarer
Postat av: SandraR

Det ser ut som en helt ljuvlig helg :)

2010-02-16 @ 10:12:36
URL: http://sandraronnfalk.blogg.se/
Postat av: Linda

ÅH! Snickerier med papsen, det är bra grejer det! ;) Du verkar ha haft en jättemys helg "hemmahemma"! Fina bilder från längdskidåkningen också! KRAM!

2010-02-16 @ 19:50:43
URL: http://lindapastorgatan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0