T to the RÄNING

Har tydligen blivit en ny trend att skriva vad man ska göra/har gjort som jag gjorde i rubriken. Alltså att skriva ett ord med versaler och sätta första bokstaven före "to the". Exempel som jag sett är bland annat "F to the EST", "T to the ENTA" och "P to the ARTY". Kan någon förklara denna trend för mig?

Hur som helst, just träning är vad jag ägnat stor del av denna dag åt. Har blivit en och en halv timmes stenhårt taekwondo-pass och sedan en timmes innebandy-pass. Härligt!

Imorgon börjar en ny kurs; "Öron, näsa, hals inklusive röst- och sväljningsstörningar". Ska säkert bli riktigt intressant! Praktiken denna veckan har också varit intressant. Det var på tiden att vi fick komma ut och se hur logopeder jobbar.

Och ja, "District 9" var bra, jättebra till och med. Men väldigt annorlunda och inte alls som jag trodde att den skulle vara. Precis som "Avatar" som vi var och såg förra veckan så var filmen väldigt tankeväckande och det gick att dra paralleller från den till hur det är i verkligheten. Så den kan rekommenderas!

Tjipp!



District 9 och Avatar, av många ansedda som 2009 års bästa filmer








Kommentarer
Postat av: ena

haha. jag känner igen "f to the est" och "t to the enta". men jag vet dock inte varför man säger det. det är nog bara för att det låter coolt. haha

2010-01-18 @ 11:52:12
URL: http://eenaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0