Veckan (och vardagen) igång igen

Den här veckan är vi för första gången ute på praktik. Eller auskultation som det kallas när man går brevid och bara observerar. Jag är på barnlogopedimottagningen inne i stan. Första dagen har varit hur kul och intressant som helst! Shit, börjar inse att det är verkligen är världens intressantaste yrke jag håller på att utbilda mig till! :)

Den här veckan drar även taekwondo-träningen igång igen och jag har precis kommit hem från första passet. Ny tränare och ny grupp och det var fantastiskt kul att komma igång igen!

Viktor är också ute på praktik, men han ska vara ute lite längre, hela fyra veckor. Han ska vara på respirationsavdelning och på njuravdelning men just inatt är han på sömnlabbet. Hur intressant låter inte det då? Att observera männiksor som kommer till mottagningen för att sova och bli testade för bl.a. sömnapné (andningsuppehåll under sömen, not good). Jag säger som The Janitor i Scrubs "I find this both facinating and disgusting".


Härlig bild på barn :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0