Sommarhelg!

I onsdags kom plötsligt sommaren! Utan förvarning blev det skitvarmt och soligt. Kläder åkte av, solglasögon åkte på. GÖTT! Man blir ju lika förvånad varje år, man kan liksom inte fatta att det faktiskt kan vara löv på träden och att man inte alltid behöver gå med en halsduk virad tre varv kring halsen. På torsdagkvällen grillade vi med Ali och Björn, satte upp den lilla engångsgrillen på innegården och sedan var det bara att köra! Tyvärr kom det lite regn så vi satt ändå inne och åt men det var trvligt i alla fall. I lördags flydde vi stan och Göteborgsvarvet och satte oss på skärgårdsbåten ut till Styrsö istället. Där ute var det riktigt nice! Det var så underbart att få sträcka ut sin bleka kropp på picknickfilten och bara lapa sol och lyssna på vågorna. Enda nackdelen var att kroppen inte var så blek längre när vi satt på båten hem igen framåt kvällen... Usch usch för min totala avsaknad av pigment som förvandlar mig till en röd kräfta så fort jag vågar vira av mig den där halsduken ;-) I söndags hängde Peter med oss ut till Katarina där vi lunchade och slappade. Jag och Katarina tog sedan en promenad till Slottsskogen där vi inte direkt var ensamma tack vare det underbara vädret. Vi kikade in the neighborhood of Mr P och jag blev avundsjuk på det fantastiska läget precis ovanför Slottsskogen.


Björn klättrar i träd...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0