Trasig cykel

Igår när jag kom ut efter träningen stod Viktor och väntade på att få cykla hem tillsammans med mig. Han kom från praktiken på Sahlgrenska. Trevligt att få sällskap på hemvägen, det började ju mörkna så hade inte varit så kul att cykla den långa vägen helt själv. MEN! Vad händer vid Olskroken om inte det att man cykelkedja går sönder?! Inte kul, inte kul alls! Till saken hör att jag valde att cykla till träningen igår just för att det inte gick några vagnar ut till oss på kvällen p.g.a. spårarbete. Så vad göra? Ställa cykeln någonstans och ta ersättningsbussen hem? Gå den resterande vägen hem och leda cykeln? Alternativet att ställa cykeln och åka hem utan den kändes inte bra med tanke på att jag har en DBS-cykel som säkert skulle bli snodd under natten. Så jag fick hänka på Viktor hela vägen hem. Gött för mig, desto mer jobbigare för honom som fick dra typ 80 kg extra! Men hem kom vi, framemot elva på kvällen.

Nu ska jag snart åka in till Humanisten och träffa Camilla, vi ska greja med en litteraturpresentation vi ska ha på torsdag. Ikväll ska jag och kusin Emma hem till Katarina, ska bli roligt!






Kommentarer
Postat av: ena

Lilla regementsvägen 8, läg 107 är det och jag hoppas verkligen att jag får den! Vilket hus bor du och Viktor i?

2010-05-18 @ 14:34:25
URL: http://eenaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0