Film film film!

Igår var det Guldbaggegalan och jag slås av hur lite svensk film jag sett under det gångna året, nästan ingen av de nominerade filmerna har jag sett, inte ens "Snabba Cash" som alla pratade om när den kom. "Svinalängorna" vill jag också se, liksom "Till det som är vackert" och "Sebbe" som blev årets film.

I helgen blev det en del filmtittande, både på bio och hemma. Bion jag var på var ju Änglagård och den fick publikens pris igår på galan. Hemma tittade vi på "The Wrestler" och skräckisen "Drag me to hell". The Wrestler var en bra film men Drag me to hell var bara så B. Att den har betyget 7.0 på IMDb (Internet Movie Database) är ett mysterium. Den var stundtals så dålig att jag bara satt och skrattade, inte riktigt det som är meningen när man ser skräckfilm, eller hur? Någon som har tips på en bra skräckfilm?


Sebbe blev årets film på guldbaggegalan



The Wrestler kan jag rekommendera, varning bara för våldsamma scener!



Se den här om du vill blir lite småskrämd men mest skäms man över hur B den är tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0